Мета. Вчити дітей складати геометричні фігури із лічильних паличок, силуетні зображення із частин квадрата (гра «Танграм»); продовжувати вчити діяти за вказівкою вихователя, використовуючи зоровий та слуховий аналізатори; закріпити знання дітей про геометричні фігури. Розвивати конструктивне мислення, пам»ять, уяву. Виховувати інтерес до розвиваючих ігор, зосередженість у роботи.

Матеріал. Робочі листи, фломастери, гра «Танграм», «Знайди свій будинок», лічильні палички, набори геометричних фігур, шапочки космонавтів.

Демонстраційний. Космічні Роботята, зразок до гри «Танграм», логічна гра «Будь уважний», чарівний мішечок із сюрпризом.

 

                                              Хід заняття

 

Вихователь. Діти, наше сьогоднішнє заняття незвичайне, ми будемо з вами грати у космонавтів. Це заняття – справжнє свято.

 

Ми полинем у світи,

Мандруватимем завзято,

Юний друже, я і ти.

У польоті будь уважний,

Добре думай, не спіши!

Знай: хоча навчитись важко,

Легше буде у житті.

 

Вихователь. Отже, ми вирушаємо у космічну мандрівку до планети Геометричних фігур. Запрошую вас до ракети. (Діти сідають за столи).

Ви, діти – космонавти, члени космічного екіпажу, а я  - капітан корабля. Пам»ятайте, що в польоті обов»язковою для всіх є дисципліна. Одягніть, будь ласка, шоломи. Починаємо відлічувати час.

Діти (разом). 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 – пуск!

Вихователь. Заплющіть очі, ми летимо!

(Звучить космічна музика)

Ось ми і прилетіли. Нас зустрічають мешканці планети Геометричних фігур – Роботята.

(Виставляємо на дошці).

  

Вихователь. А на що схожі Роботята?

Дитина. На геометричні фігури.

Вихователь. Яку форму має зелено Роботятко?

Дитина. Трикутник.

Вихователь. Яку геометричну фігуру вам нагадує червоне Роботятко?

Дитина. Квадрат.

Вихователь. Якої форми жовте Роботятко?

Дитина. Коло.

Вихователь. На яку фігуру схоже синє Роботятко?

Дитина. Прямокутник.

Вихователь. Роботята люблять задавати дітям різні завдання. Вони хочуть дізнатися: чи по силі вам їхні завдання? Роботята дуже люблять малювати різні геометричні фігури, на які вони самі схожі. Але одного разу вони посперечалися. Бо не змогли їх порахувати. Допоможемо їм?

Дитина. Так, допоможемо.

(Малювання на робочому листі)

Вихователь. Діти, намалюйте стільки кружечків, скільки бачите на картинці трикутників.

 

Вихователь. А тепер Роботята просять вас намалювати за допомогою геометричних фігур дні тижня. Переверніть листок. Подивіться, на першій лінійці Роботята вже намалювали один день тижня. Який?

Дитина. Вівторок.

Вихователь. А тепер ви на другій лінійці намалюйте за допомогою квадратів день тижня – четвер; за допомогою трикутників на третій лінійці – понеділок.

 

Вихователь. Молодці! Всі справились із завданням. А тепер будьте уважні. Роботята вмикають голосний комп»ютер на планеті. І нам треба правильно виконати його завдання.

(Проводиться дидактична гра «Будьте уважні» - сплеснути в долоні, якщо почуєте правильне твердження).

 

Вихователь.

Якщо фігура жовта, це коло,

На екрані – два трикутники,

Якщо фігура має зелений колір, це прямокутник,

Якщо фігура синя – це квадрат,

Овал на екрані – чорний.

 

Вихователь. На цій планеті, крім Роботят, живуть різні звірята. Вони також незвичайні, бо складаються з геометричних фігур. І ось із Лисичкою трапилась біда, і вона просить допомоги:

В мене, дітоньки, біда –

В хвіст вчепилася бджола.

Я бідненька так крутилась,

Що на частинки розлетілась.

Допоможіть, допоможіть!

Із фігур мене складіть!

 

Діти, допоможемо Лисичці?

(Діти викладають Лисичку за допомогою гри «Танграм»)

 

Фізхвилинка – «Знайди свій будиночок»

Вихователь. А тепер Роботята хочуть пограти з вами.

Візьміть усі картки з наклеєними геометричними фі-

гурами. Уважно розгляньте картку, порахуйте на ній

геометричні фігури (круги) і за моєю командою: «Раз,

два, три – будиночок свій знайди!» - побудуєте кола

навколо будиночка з відповідною цифрою.

 

Вихователь. Сідайте, діти, на місця, нас чекають інші завдання.

Як і всі діти, Роботята дуже люблять гратися. А найбільше їм подобається гра з лічильними паличками, за допомогою яких вони викладають різні фігури, цікаві малюнки. І вас, діти, Роботята запрошують пограти з ними.

     Візьміть потрібну кількість паличок і викладіть квадрат, покладіть ще одну паличку так, щоб вийшло два трикутники; перекладіть паличку так, щоб вийшло два прямокутники; складіть із 6 паличок будинок – перекладіть 2 палички так, щоб вийшов прапорець.

     А тепер пофантазуйте і викладіть, хто що захоче.

Вихователь. Поки ми з вами грали з Роботятами, виконували їхні завдання, на борту нашого корабля вийшов з ладу двигун, тепер ми зможемо повернутись назад, якщо не відремонтуємо його.

     Кожен із вас виконає невеличке завдання. І ракета запрацює. Отже, до роботи:

            Потрібно викласти ланцюжок фігури за схемою, звертаючи увагу на колір та форму.

( У кожної дитини є картки-схеми, різні за побудовою, та набір геометричних фігур різних за кольором та величиною)

 

     Діти, спочатку уважно розгляньте картку-схему. Починати роботу потрібно з фігури, яка розташована у верхньому лівому куті. А послідовність розташування фігур вам показує стрілочка. Ланцюжок повинен бути суцільним.

    Завдання ускладнюється. Якщо геометричні фігури будуть різної величини і різного кольору.

Вихователь. Молодці! Ракета відремонтована. Час повертатися до дитячого садка. Сіли всі рівненько і приготувалися до польоту. Починаємо відлічувати час.

Діти (разом): 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 – Старт!

Вихователь. Заплющуємо очі, ми летимо! (Звучить космічна музика).

 Ось і закінчилась наша подорож! Ми знову у своєму садочку.

 

© chigrina-gala

Конструктор сайтов - uCoz